Polska Opera Królewska promuje 3. Festiwal In Tempore Regum obrazem „Wesoły skrzypek”
Polska Opera Królewska od 26 września do 13 października zaprasza na 3. Festiwal In Tempore Regum. Podczas sześciu jesiennych wieczorów zabytkowe przestrzenie Warszawy wypełni muzyka dawnych mistrzów rodzimych i zagranicznych, która rozbrzmiewała w królewskiej Polsce XVII i XVIII wieku. Program uroczystej inauguracji obejmie twórczość wokalno-instrumentalną dwóch czołowych osobowości epoki baroku – Antonia Vivaldiego i Johanna Sebastiana Bacha. Dzieła słynnego kantora z Lipska, który w 1736 roku otrzymał tytuł Nadwornego Kompozytora Króla Polski i Elektora Saksonii, zabrzmią również podczas finału tego wyjątkowego święta muzyki. Będzie można wówczas usłyszeć także Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, jednego z najbardziej wyjątkowych polskich kompozytorów doby baroku.
Podczas koncertów wokalno-instrumentalnych solistów, Zespół Wokalny, Chór Kameralny oraz Zespół Instrumentów Dawnych Capella Regia Polona Polskiej Opery Królewskiej poprowadzą Krzysztof Garstka, Martyna Pastuszka, Jakub Burzyński, Lilianna Stawarz oraz Andrzej Kosendiak. W programie Festiwalu nie zabraknie także twórczości na chór a cappella – dzieła włoskich kapelmistrzów działających na polskim dworze zaprezentuje Chór Kameralny prowadzony przez Renatę Szczypior.
Polska Opera Królewska promuje swoje wydarzenia obrazami dawnych mistrzów. Tym razem wybór padł na dzieło Gerrita van Honthorsta (1592 – 1656), malarza ze szkoły utrechckiej. Wykonał on serię portretów muzykantów, do których należy między innymi „Wesoły skrzypek”. Malarz wyraźnie oświetlił twarz portretowanego, ukazując emocje oddane z typowo holenderskim realizmem. Obraz został namalowany w 1623 roku, a oglądać go można w Rijksmuseum w Amsterdamie.
Pełny program festiwalu można zobaczyć tutaj, a bilety do nabycia na stronie www.kicket.com.